Водните таксија сè уште редовно ја надминуваат дозволената брзина на Ваденското Море ноќе. Ова е очигледно од истражувањето на Омроп Фрислан. Регистрирани се речиси 230 прекршувања на брзината помеѓу септември и декември.
Причината за истражувањето е фаталната несреќа во која учествуваа водно такси и ферибот во близина на Тершелинг во 2022 година. Тројца мажи и едно 12-годишно момче беа убиени. Истражувањето покажа дека двата брода во тој момент се движеле со пребрзо возење.
Ноќе, водните таксија на Ваденското Море не смеат да патуваат побрзо од 20 километри на час. Според законот, овие бродови не мора да се придржуваат до ограничувањето на брзината во текот на денот.
До 60 километри на час
Податоците од веб-страницата MarineTraffic што ги анализираше Омроп Фрислан покажуваат дека водните таксија редовно ја надминувале таа граница навечер. Овие пречекорувања се движат од неколку километри пребрзо до брзини од 60 километри на час.
Во периодот од септември до декември минатата година, седум водни таксија пловеле најмалку 228 пати побрзо од дозволеното. Тоа е зголемување од 50 проценти во споредба со истиот период во 2023 година. Во тоа време, бродовите ја надминале дозволената брзина 155 пати.
Министерството за инфраструктура и управување со води го информираше регионалниот радиодифузер дека резултатите од студијата ги смета за загрижувачки. „Ние многу сериозно ја сфаќаме безбедноста на Ваденското Море. Компаниите за водни таксија во нашите консултации со нив посочуваат дека го прават истото“, вели портпаролот. „Затоа ќе го поставиме ова прашање.“
Потреба од ноќен превоз
Компаниите за водни таксија веруваат дека студијата покажува дека има потреба од превоз на Ваденското Море, исто така и ноќе. Тие веќе некое време се во разговори со министерството за да ја исполнат желбата за ова што ја изрази и Претставничкиот дом.
„Ако пловите од Харлинген до Тершелинг, патувањето трае повеќе од два часа ако се држите до брзина од 20 километри на час. Тоа чини време и пари“, изјави новинарката Јохана Бринкман од Омроп Фрислан за NPO Radio 1.
Парламентот усвои предлог на BBB за можноста за означување на водните такси како мали фериботи, што значи дека им е структурно дозволено да пловат побрзо од 20 километри на час ноќе. Сè уште не е донесена одлука за спроведување на тој предлог. „Длабоко жалиме што ова мора да трае толку долго“, велат компаниите.
„Одговорност кај капетаните“
Спроведувањето е во рацете на Rijkswaterstaat и полицијата. Од несреќата во 2022 година, дополнително внимание е посветено на безбедноста на Ваденското Море. „На пример, во есента 2024 година беше воспоставена заедничка акција за спроведување со Rijkswaterstaat насочена кон водните такси“, вели портпарол на полицијата. „За време на оваа акција не се регистрирани прекршувања на брзината“.
Rijkswaterstaat наведува дека „постои голема одговорност за самите капетани да се придржуваат до правилата и да спречат опасни ситуации“.
Одговорност за истражувањето
Податоците за ова истражување доаѓаат од MarineTraffic. Оваа веб-страница обезбедува информации за бродовите во реално време и ги прикажува движењата на бродовите на море и во пристаништата низ целиот свет. Ова се прави со помош на AIS (Систем за автоматска идентификација).
Од 2014 година, употребата на AIS е задолжителна за секој брод на холандските внатрешни водни патишта подолг од 20 метри. Водните таксија се пократки од 20 метри и затоа не се бара да имаат AIS на бродот или да го вклучуваат уредот при пловење. Ова ги ограничува податоците што Omrop Fryslân можеше да ги анализира. Беше забележано само пребрзо возење додека AIS беше вклучен.
Ова истражување опфати вкупно девет водни таксија што пловат до Фризиските Ваденски Острови: немаше достапни податоци за две од нив.
извор: НОС Холандија