(ФОТО) Првиот турски електричен автомобил пуштен во продажба, прв сопственик претседателот Ердоган

Иако Турција важи за земја во која се сместени дел од најважните производствени локации во Европа, но до сега недостасуваше посебна турска марка на автомобили.

Токму тоа се менува со брендот Togg, кој е основан во 2018 година, а неодамна со него се повози и турскиот претседател Реџеп Таип Ердоган.

За разлика од многу други производители на автомобили, Тог неповреден ја преживеа пандемијата на корона, бидејќи државата има удел и ја финансира изградбата на марката, пишува Blick.

Во далечната 1961 година, турската влада се обиде да изгради сопствен бренд на автомобили со Деврим. Беа произведени четири прототипи, а еден од нив се расипа по 100 метри со празен резервоар за време на јавна презентација со тогашниот претседател Џемал Гурсел (1895-1966) зад воланот.

Но, работите сега стануваат сериозни за електричниот теренец Togg T10X, а првите единици се веќе испорачани. Се разбира, меѓу нив е и самиот претседател.

До моментот кога имаше речиси 180.000 нарачки однапред, првите сопственици на Togg беа извлечени со лотарија. Секако, турскиот претседател беше надвор од конкуренција. Тој и неговата сопруга Емине (68) го добија првиот T10X: Gemlik Blue и Anadolu Red.

За почеток, има верзија со погон на задните тркала од 218 КС (160 kW). Забрзува до 100 km/h за 7,4 секунди и е достапен со две батерии. Помалиот со 52,4 киловат часови (kVh) нуди опсег на VLTP од 314 километри со потрошувачка од 19,6 kWh на 100 километри.

Со поголема батерија од 88,5 kWh и потрошувачка од 16,9 kWh би требало да има домет од 523 километри.

T10X се полни со 150 киловати (kV) на брз полнач, што значи дека помалата батерија може да се наполни до 80 проценти за 30 минути.

Во ноември ќе следи верзија со погон на сите тркала со 435 КС (320 kV). Забрзува до 100 km/h за 4,8 секунди. Турскиот електричен SUV е долг 4,60 метри, широк 1,89 метри и висок 1,68 метри.

Затоа, се натпреварува во високо конкурентното поле на компактните теренци. Условите во просторот се типични за класата. T10X нуди волумен на полнење од 441 до 1515 литри во багажникот.

Извоз следната година

Цената на моделот во Турција започнува од 953.000 турски лири и со тоа е на исто ниво со Tesla Model Y, Polestar 2 или Hyundai Ioniq 5.

Во 2023 година треба да се направат околу 20.000 примероци, од кои само 12.000 ќе бидат пуштени во слободна продажба, останатите ќе одат кај властите и вработените во компанијата.

 

faktor.mk