Министерството за правда на САД сака Гугл да отстапи дел од својот оддел за рекламирање. Барањето следува по судската одлука во април. Судијата тогаш пресуди дека Google го прекршил законот со незаконско задржување на својата доминантна позиција на пазарот за онлајн рекламирање.
Во срцето на ова е технологијата што Google ја користи за прикажување реклами на популарни веб-локации. Веднаш штом ќе посетите веб-локација, има молскавична аукција на расположлив простор за рекламирање. Овој невидлив систем гарантира дека секој гледа различни реклами.
Судот пресуди дека Гугл има доминантна позиција каде што се здружуваат давателите на реклами и рекламниот простор. Компанијата практично им оневозможи на големите веб-локации кои би можеле да заработат многу пари од рекламните договори да го избегнат Гугл, со што ја истиснуваат конкуренцијата.
Затоа американскиот правосуден систем бара Гугл да ја продаде оваа рекламна аукциска куќа. Бидејќи компанијата „незаконски стекнала доминантна позиција на пазарот за рекламирање, на Google не треба да му се дозволи да ги користи придобивките од ова“, пишува во предлогот што сега е доставен до судот, Министерството за правда.
Молња брза рекламна продажба
Google верува дека предлогот оди предалеку, напиша технолошкиот гигант на својата страница денес. Наместо тоа, компанијата сака да ја отвори својата рекламна аукциска куќа за конкуренција.
Супер-брзите аукции генерираат многу пари за веб-страниците каде што се појавуваат рекламите. Во оваа супер-брза аукција, огласувачите се обидуваат да се наддаваат едни со други за да го добијат своето рекламирање на страницата.
Исто така, тужба за пребарувачот
Ова не е единствениот случај што се води во Соединетите држави, а кој вклучува злоупотреба на моќта на Google. Минатиот месец, исто така, започна друг случај во кој се прашува како може да се прекине доминантната позиција на Google. Во тој случај, американскиот оддел за правда сака Google да го продаде својот интернет прелистувач Chrome.
Судот претходно пресуди дека Google има доминантна позиција во областа на пребарувачите. Компанијата плати милијарди за да биде стандарден пребарувач на iPhone и паметни телефони со Android. Според тоа, конкурентните пребарувачи, како што е Бинг на Мајкрософт, имаа помали шанси.
Сè уште не е сигурно дали Google навистина ќе мора да го продаде својот интернет прелистувач Chrome (во случајот со пребарувачот) и својата технологија за рекламирање (во случајот со рекламирање). Во двата случаи, судијата треба да одлучи дали мерките се најдобриот начин за санирање на штетата предизвикана од злоупотреба на службената положба.
извор:НОС Холандија