Амстердам ќе престане да користи „паметни“ семафори. Ова е поврзано со законодавството за приватност, известува AT5: заштитата на личните податоци е загрозена ако семафорот „знае“ кој се приближува.
Одлуката на советникот е забележителен пресврт. Пред повеќе од една година, општината Амстердам објави дека секој семафор во градот наскоро ќе биде „интелигентен семафор“. Идејата беше овие семафори да можат да го препознаат сообраќајот преку комуникација преку апликации. Одредени групи потоа брзо ќе станат „зелени“; на пример велосипедисти или тешки камиони. „На овој начин, сообраќајот може поефикасно да се движи на фреквентни раскрсници“, соопшти општината во декември 2023 година.
Но, во пракса тоа остана многу ограничен тест на две раскрсници. Понатаму, во Амстердам не се инсталирани паметни семафори. Општината повеќе не планира да го прави тоа. „Во неодамнешното минато, холандската управа за заштита на податоците (АП) изрази загриженост за заштитата на личните податоци на интелигентните семафори“, пишува во соопштението советничката за сообраќај Мелани ван дер Хорст.
Возења на карта
Секој што ќе го земе советот на холандската управа за заштита на податоци ќе разбере што мисли советникот. „Обично без да забележат луѓето, семафорите воспоставуваат контакт со апликациите на мобилните телефони на учесниците во сообраќајот Ова им овозможува на семафорите да собираат лични информации од луѓе во голем обем“, вели АП. „На пример, можно е да се мапираат цели патувања, вклучувајќи датум, време и брзина. Бидејќи патните власти (Рајксватерштат, провинции и општини) знаат каде се семафорите, тие можат да ги следат учесниците во сообраќајот“.
„Се чини дека патните власти не ги разгледале соодветно ризиците за приватност на овие семафори“, пишува АП.
Хакирано
Но, има уште повеќе од одлуката на Амстердам да престане да користи паметни семафори. На пример, имаше доста проблеми при тестирањето на двете раскрсници, протокот на сообраќај таму речиси не се подобри и се стравува дека паметните семафори може да бидат хакирани. „Трошоците за одржување на интелигентни семафори се исто така значително повисоки“, пишува советникот.
Тоа што Амстердам сега застанува не значи дека во Холандија нема повеќе паметни семафори. На пример, во Флеволенд, Ден Бош, Харлемермер и низа други места, се користи апликација каде што велосипедистите можат да ги внесат своите податоци и потоа побрзо да добијат зелено светло. NH Nieuws известува дека овој систем, исто така, води до загриженост за приватноста.
Запирањето на паметните семафори во Амстердам е вториот голем проект што советничката Мелани ван дер Хорст го откажа за кратко време. Таа неодамна одлучи дека инспекторите за паркирање во Амстердам треба да престанат да ги следат украдените автомобили. Тогаш главна улога играше и законодавството за приватност.
извор: НОС ХОЛАНДИЈА