Роланд Милер – економски репортер
„Извинете, оваа продавница е трајно затворена. Ќе ни недостасувате“, пишува Олаф Цвијненбург на лист А4 на излогот на The Body Shop во трговскиот центар во Арнем. Тој е менаџер на малопродажниот сектор во Рабобанк и долги години беше вклучен во бројни транзиции на малопродажните синџири.
Цвијненбург се прашува дали и на купувачите ќе им недостасува синџирот на козметика. „Тоа е многу тенка линија помеѓу профитот и загубата. Очигледно тоа не беше доволно за да продолжи.
Големите синџири банкротираат
Меѓу повеќе од 4.000 холандски компании кои банкротираа оваа година се и 336 малопродажни компании. Ова значи дека бројот на банкроти во малопродажбата ќе се зголеми за 21 процент во споредба со 2023 година. И тогаш бројките на CBS за декември допрва треба да пристигнат.
Ова не останува незабележано на шопинг улица. The Body Shop, Dunkin’ Donuts, Game Mania, Bristol, Esprit, Clarks и Blokker: доста малопродажни синџири со многу филијали ги затвораат своите врати.
Токсичен коктел
„Нешто навистина се случува“, вели Цвијненбург. „Тоа е токсичен коктел на инфлација, опаѓање на обемот на продажба и нагло зголемување на трошоците за купување, персонал, енергија, кирии и наплата на даночниот долг за корона.
Пред зградата на Блокер со продажни плакати, Цвијненбург вели: „Ова е екстра болно. Имплозија на вистинска шопинг империја. Тоа е особено трагично за сите вработени“.
Цвијненбург смета дека е добро што братучедот на Блокер Роланд Палмер сега го купува името на продавницата. Сепак, повторното растење ќе биде тешко, смета тој. Засега е познато дека само веб-продавницата и 45 франшизи на Блокер засега ќе останат отворени.
Таа празнина не се пополнува едноставно. Истражувањето на шопинг улицата на Locatus покажува дека слободните места во шопинг улицата се зголемиле во првата половина на 2024 година. Тоа не беше поправено потоа.
Од 2010 година, речиси четвртина од вкупниот број продавници исчезна, покажува истражувањето на Рабобанк. Оттогаш исчезнаа 24.000 непрехранбени продавници.
Не е виновен потрошувачот
Сепак, потрошувачите навистина трошат пари. Економијата благо закрепна во 2024 година, благодарение на потрошувачката. Тоа закрепнување ќе продолжи следната година. Економската канцеларија на ИНГ очекува економски раст од 1,3 отсто.
„Потрошувачите беа претпазливи во првата половина на 2024 година, но после тоа видовме раст на трошоците“, вели Герарда Вестерхуис, економист во малопродажниот сектор во ABN Amro.
Очекувањата се дека потрошувачите ќе продолжат да купуваат и следната година. „Во 2025 година, малопродажбата ќе расте, но не со брзо темпо. Во малопродажбата, здравјето и благосостојбата се извонредно добро.
Продолжете да иновирате
Но, за да ги задржи потрошувачите во нивните џебови, трговецот на мало мора да продолжи да иновира, вели Цвијненбург. „Земете го Блокер. Таа компанија некогаш многу рано почнала да купува од далечни земји.
„Сепак Блокер ја изгуби важноста за кратко време“. Синџирот за домаќинства започна само доцна со онлајн продавница, а групите производи за домаќинство исто така беа продадени на конкурентите.
Тули и кликне
Олаф Цвијненбург размислува за три прилично нови продавници една до друга: „Бренд на очила за колкови, синџир за розови накит за млади жени и продавница со лежерна шик машка облека“.
„Три примери кои започнаа онлајн и сега отвораат продавници за тули и малтер. Тие знаат како да ја најдат својата целна група преку социјалните мрежи и сега знаат како да комбинираат онлајн и офлајн. Тие знаат како беспрекорно да ги поврзат циглите и кликовите.
Покрај онлајн брендовите во продавниците за тули и малтер, ќе остане простор за поголеми синџири и независни продавници. „Гледаме можности за големите компании кои ги уредуваат своите работи, но и за помалите играчи“, вели Цвијненбург. „Овде во Арнем ги имаме седумте улици. Има многу локални претприемачи на кои им оди добро“.
извор: НОС Холандија