Заострени стандардите за CO2, голем предизвик за производителите на автомобили и камиони

Камионите и патничките автомобили мора да испуштаат многу помалку CO2 во наредните години. Годинава станува збор за намалување од 15 отсто во однос на 2019 година. До 2030 година емисиите мора да се намалат за 43 отсто. Прашањето е: дали ќе работи?

Според Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), би можело да биде доста тешко да се постигне целта за 2030 година. Во неколку земји субвенциите за електрични возила се значително намалени, па дури и укинати. Многу транспортери во многу земји во Европа исто така имаат недостиг од станици за полнење.

Електричните камиони во моментов се главно интересни за пократки растојанија, иако опсегот рапидно се зголемува, исто како оној на електричните патнички автомобили.

Транспортната компанија Корнелисен сега има 20 електрични камиони на патиштата и сака да го прошири ова на околу шеесет камиони:

1:12 Возење во електричен камион: „Убаво и тивко, со многу моќ“
Многу производители на камиони се задоволни со стандардите за CO2. Компаниите како Мерцедес, Волво и ДАФ веќе се фокусираа на производство на електрични камиони пред неколку години. И развојот оди брзо. Додека првите електрични камиони имаа досег од 100 km, сега има и такви со опсег од речиси 500 km.

Производителите на камиони се многу помалку погодени од конкуренцијата од Кина отколку производителите на патнички автомобили. Европските брендови остануваат привлечни за превозниците на товар благодарение на многуте локации за сервисирање и одржување во Европа. Всушност, европските стандарди се сметаат за една од причините зошто европските производители на камиони остануваат пред нивните кинески конкуренти.

Лоби против заострените стандарди
ACEA силно лобира за одложување или дури и откажување на новите стандарди. Интересната група вели дека ја поддржува целта на CO2, но е особено загрижена за 2030 година, кога производителите на автомобили и камиони мора да испуштаат 43 отсто помалку.

Според ACEA, треба уште многу да се направи за да се постигне ова. За пет години, 400.000 камиони и автобуси во Европа треба да бидат без емисија. Тоа значи дека тие работат на струја или водород.

Тоа ќе биде голема задача. Се проценува дека само околу 8.000 електрични камиони се продадени низ Европа во последните две години. На автобусите им оди подобро. Според бројките на ACEA, 16 отсто од автобусите сега се електрични.

На крајот на краиштата, сите нови камиони мора да бидат без фосили до 2040 година.

Брзо темпо
Повеќе автомобили без емисија, исто така, значи дека многу опции за полнење мора да се додадат со брзо темпо. За ова се изготвени и европски насоки. На пример, од 2026 година, земјите на ЕУ мора да инсталираат станици за полнење на секои 60 километри долж главните автопати. И иако во Холандија се додадени многу станици за полнење, не сите земји на ЕУ стигнаа толку далеку.

Водородните мотори сè уште не се применливи во голем обем.

И земјите од ЕУ ќе мора да работат напорно за да ги постигнат поставените цели. Овој месец, претседателот на Европската комисија Фон дер Лајен ќе започне „стратешки дијалог“ со вклучените страни.

 

извор: НОС Холандија