Секојдневно слушаме за драстичното поскапување на автомобилите, но и за тоа како некогаш се живеело подобро. Судејќи според податоците, статистиката и впечатоците никогаш не биле поразлични, објави 4news.mk.
За почеток, се враќаме на последните моменти од поранешната држава, кога новиот автомобил сè уште беше луксуз што се купуваше со метар. Возилата „Заставина“ во тоа време беа во апсолутно мнозинство на југословенските патишта, а само неколку можеа да најдат нов автомобил од Запад.
Најевтиниот модел на Застава беше Југо 45 Корал, а беше вториот најевтин модел на пазарот. За Југото требаше да се одвојат 30 просечни плати од тоа време, додека муштеријата ја чекаше со месеци својата копија. Секако, доколку сакаше одредена боја, се плаќаше под шалтер со најмалку 100 германски марки.
Да го споменеме и најевтиниот автомобил на југословенскиот пазар. Тоа беше Fiat 126, кај нас попознат како „железото“ За оваа мала кола требаше да платиш 19 плати.
Нов милениум и нови стандарди
Ако одиме напред на временската скала за околу петнаесет години, доаѓаме во време на големи продажни кампањи. Приказната започна кога Рено купуваше стари автомобили, а потоа Клио беше апсолутен хит. Ако се вратиме во 2004 година, кога Auto Club го истражуваше пазарот на нови автомобили, бестселер беше Clio.
Неспоредливо понапредно од гореспоменатото Југо, но сепак без денешната заедничка опрема како клима уред, чинеше околу 9.200 евра. Преведено во просечни плати во тоа време, излегува дека за Клио требаше да се издвојат 17 просечни плати, речиси двојно „помалку“ отколку на крајот на 1980-тите за гореспоменатите 45.
Денешната ситуација
Во последните две години автомобилите поскапеа. Доволно е да ги погледнете актуелните ценовници и да видите дека на прсти од едната рака можете да изброите автомобили поевтини од 15.000 евра.
Ако го погледнеме новиот Clio, кој во меѓувреме порасна на ниво што може да биде доста солиден семеен автомобил, сега почнува со цена од 16.790 евра. Сепак, тој е во верзија со 65 КС, што е послабо дури и од малиот Кли од пред 15 години, на кој се работеше година и пол.
Затоа ќе го избереме Klio TCE 90 Evolution, чија цена е 17.790 евра, што е двојно повеќе во споредба со, да речеме, споменатата 2004. година.
Ако се спореди просечната месечна плата по вработен, излегува дека денес за еден солиден автомобил потребно е да се издвојат 15,5 просечни плати.
Секако, можевме да избереме евтин автомобил како Dacia Sandero, кој чини 14.850 евра, а од кој многумина би биле презадоволни. Во тој случај станува збор за помалку од 13 просечни плати.
И конечно, ако се спореди платата од 991 евро, резултатот во случај на купување на Кли е 18 плати, а за најниската просечна нето плата (производство на облека) од 742 евра, резултатот е 24 плати или точно две години.
Затоа, после сите овие податоци, ве прашуваме дали денес навистина ни се подостапни новите автомобили или вреди само за тесен круг на оние кои можат да „достигнат“ достоинствен износ на плата.