Се уште многу не е јасно за причината за авионската несреќа во Јужна Кореја. Најмалку 177 од 181 патник загинаа денеска. Сликите од несреќата се „многу впечатливи“, вели воздухопловниот експерт Јорис Мелкерт.
Авионот се лизга преку пистата со голема брзина без опрема за слетување. Авионот се упатува кон крајот на аеродромот, кој е опколен со ѕид. Google Earth покажува дека веднаш пред ѕидот има земјен ѕид висок метри во кој авионот се судира.
„Големото прашање е зошто тој земјен ѕид беше таму“, вели Мелкерт. „Аеродромите обично се рамни, со простор за истекување. Тогаш авионот лесно можеше да се лизне“.
Надвор од радарот
Авионот на јужнокорејската авиокомпанија Jeju Air со број на лет 7C2216 дојде од главниот град на Тајланд Бангкок. Радарските снимки покажуваат дека авионот се приближил до аеродромот од југ. Но, неколку минути пред слетувањето, авионот исчезна од радарот. „Можеби работите се скршиле или се исклучиле“, вели Мелкерт.
На сликите од слетувањето, авионот повеќе не доаѓа од југ, туку од север. Јужнокорејските власти соопштија дека пилотот добил инструкции од контролата на летање да слета во спротивна насока за да избегне судир на авионот со птици. Се вели дека пилотите ја следеле таа наредба.
Но, по инструкциите од контролата на летање, пилотите испратиле сигнал за помош, велат јужнокорејските власти. Сè уште не е познато што го поттикнало сигналот за итен случај. Една минута подоцна авионот се обидел да слета.
Слики од несреќата на аеродромот Муан:
0:28 Моментот кога авионот се урна во Јужна Кореја
Опремата за слетување не беше распоредена за време на слетувањето. На Мелкерт му е тешко да го објасни ова. Нормално, тоа се прави со моќ од моторите, објаснува тој. Според него, можно е многу птици да влетале во моторите, поради што моторите повеќе не можат да ја распоредат опремата за слетување.
„Но, тогаш има многу итни процедури“, вели Мелкерт. „Ако моторите откажале, сè уште има помошен мотор. Во спротивно, можете да ја одвиткате ветерницата за да генерира енергија. Ако и тоа не функционира, можете да дозволите опремата за слетување да се расплетува под сопствената тежина; потоа само отворете отворите“.
Ништо од тоа не се случи. “Тогаш се прашувате: што се случи таму? Немаше ли повеќе време?”
Запис за безбедност
Извршниот директор на Jeju Air, Ким Е-Бае, на прес-конференција за несреќата рече дека нема сигнали за проблеми со авионот, кој беше изграден во 2009 година. Jeju Air имаше „добро безбедносно досие“ досега, рече Мелкерт. „Нема познати други чудни случаи.
Црната кутија сега е пронајдена на местото на несреќата. Овој уред ги содржи податоците за летот и аудио снимките од пилотската кабина, кои се важни за одговарање на сите прашања. Црната кутија ја истражува тим од корејската влада.
Фатална несреќа
Несреќата во Јужна Кореја е една од најсмртоносните авионски несреќи во земјата во последните децении. Во 1997 година, 228 луѓе загинаа во авионска несреќа во Јужна Кореја.
Не се случува често работите да тргнат толку наопаку по слетувањето на авионот. Во 2007 година, авион излета од пистата во Сао Паоло, удри во бензинска пумпа и заврши горе во деловна зграда. Сите 187 луѓе на бродот загинаа, како и дванаесет лица на земја.
ВИДЕОТО на овој линк,
извор:НОС Холандија