Шведскиот производител на батерии Northvolt обезбеди повеќе од 15 милијарди долари средства. Европски рекорд за некотирани компании, според британскиот деловен весник Financial Times. Компанијата треба да ја направи Европа независна од кинеските батерии и да биде важна алка во електрификацијата на автомобилската индустрија на континентот.
Сепак, тапка во место. Во понеделник Нортволт мора да плати 25 милиони евра побарувања до шведските даночни власти. Доколку не го стори тоа, даночните власти можат да поднесат барање за стечај до судот. Претходно оваа недела беше објавено дека подружница во групацијата Нортволт оди во стечај. Минатата година, производителот на батерии забележа загуба од 1,1 милијарди евра.
Во пресрет на понеделник, атмосферата меѓу вработените во фабриката во Скелефтеа е немирна, вели Лена Лундгрен од синдикатот IF Metall. „Луѓето главно сакаат да излезат од неизвесноста: дали можат да ја задржат својата работа или не? Тие се преселиле овде од целиот свет затоа што веруваат во зелената револуција во индустријата. Тие навистина се надеваат дека и утре ќе имаат работа. Затоа што тие веруваат во Нортволт“, вели Лундгрен.
Необјаснети смртни случаи
Проблемите со исплатата на платите и добавувачите не се единствената грижа. Минатата година двајца вработени загинаа од несреќи на подот во фабриката. Вон работното време под неразјаснети околности загинале и четворица вработени.
Полицијата истражува дали тоа може да се поврзе со нивната работа, јавува локалниот радиодифузер SVT Västerbotten. Многу хемикалии се користат во фабриката за батерии во северна Шведска.
Нортволт, исто така, неодамна објави дека 1.600 вработени може да бидат отпуштени, што е околу една четвртина од работната сила. Што не е во ред со компанијата во која европската инвестициска банка толку многу веруваше што во неа инвестираше речиси милијарда евра?
Едно објаснување е дека побарувачката за електрични автомобили е разочарувачка во Европа, вели Рико Луман, аналитичар на пазарот на автомобили во Економското биро ING. „Производителите на автомобили како Фолксваген и БМВ, исто така, се загрижени за нивните синџири на снабдување и прават пауза.
На пример, BMW ја повлече нарачката Northvolt вредна 2 милијарди евра оваа година бидејќи шведскиот производител на батерии не можеше да ги испорача своите батерии навреме.
AFP Шведски фабрички комплекс на производителот на батерии Northvolt
Нортволт сакаше брзо да расте и потроши многу пари на фабрики и вработување луѓе за кратко време. Растечките болки го оневозможија гарантирањето на безбедноста на вработените, изјави трговското здружение ЛО за локалниот радиодифузер.
Сопственикот е исто така клиент
Вкупно шест компании во Нортволт мора да платат значителен износ на шведските даночни власти во понеделник. Викендов се уште не е јасно од каде ќе дојдат парите.
Во петокот новинската агенција Ројтерс објави дека компанијата преговара со кредиторите за заем од 200 милиони евра. Нортволт не сакаше да го коментира ова во петокот, според новинската агенција.
Доколку Нортволт не ги исплати навреме долговите кон даночните власти, тоа не значи дека компанијата ќе банкротира. Пред сè, тоа значи дека доверителот може да размисли за поднесување барање за стечај до судот. „Не сакам да шпекулирам дали, и ако е така, кога ќе поднесеме барање за стечај“, вели Томас Енвал од шведските даночни власти.
Има надеж дека компанијата можела да ја одведе европската автомобилска индустрија во нова ера, смета Луман од ING. Тој ја споменува предноста што акционерите како BMW и Volvo се исто така клиенти на Northvolt. „Значи, постои прашање“.
„Клучни“ се построги правила на ЕУ
Она што се случува во Брисел е исто така важно за скандинавскиот производител на батерии. Европските производители на автомобили мора да станат сè позелени, во спротивно би можеле да се соочат со огромни казни. Марките како Renault и Fiat протестираа претходно оваа недела против се построгите правила на ЕУ за емисиите на CO2.
Според Луман, од клучно значење е европските креатори на политики да се држат до сегашната политика. „Само ако останат строгите цели за емисија на штетни гасови, побарувачката за електрични автомобили во Европа ќе расте. Тоа не е важно само за Нортволт. Ако европските производители на автомобили сакаат да се натпреваруваат со Кина, на пример, тие мора да направат корекции сега. Дел од тоа е пониски емисии“.
извор: НОС Холандија
Шарлот Бостром Економски уредник