Трошоците за домаќинство на самитот на НАТО во јуни се чини дека ќе бидат двојно повисоки од првично проценетите. Во пролетниот меморандум се наведува дека самитот во Хаг „засега“ ќе чини 183,4 милиони евра. Минатиот јули во официјални документи беше спомената сума од 95 милиони евра.
Причината за зголемените трошоци се главно „неопходните безбедносни мерки“. Овие ќе бидат поскапи бидејќи расходите „сè уште не може да се проценат во пролетниот буџет за 2024 година“.
Расходите ги прават четири министерства. Најмногу пари придонесуваат Правдата и безбедноста со речиси 82 милиони евра, внатрешните работи 53 милиони евра, одбраната повеќе од 42 милиони и Инфраструктурата и водостопанството околу 6 милиони евра.
Зголемени опасности
Во 2014 година, во Хаг се одржа и Светскиот самит против нуклеарниот тероризам. Врз основа на тие искуства, лани се споменува сума од 95 милиони евра кои треба да ги покријат трошоците за претстојниот самит.
Таа сума сега е прилагодена. Ова е делумно затоа што безбедноста ќе биде многу потешка оваа година отколку тогаш. Заканите за западните земји и лидери се зголемени, а има повеќе гости на кои им е потребна безбедност. На состанокот на крајот на јуни се очекуваат повеќе од четириесет светски лидери. Покрај тоа, ќе бидат присутни околу 6.000 членови на делегацијата и 2.000 новинари.
На сите им треба засолниште, исто како и илјадници полицајци и чувари кои престојуваат во Хаг за време на самитот на НАТО. Поради инфлацијата и недостигот на персонал, чуварите станаа многу поскапи. Ова исто така важи и за потребната опрема. Покрај тоа, на самитот се додадени нови програмски компоненти, како што е специјален состанок за одбранбената индустрија. Ова исто така повлекува дополнителни трошоци.
Сообраќајната артерија затворена
Самитот на НАТО на Светскиот форум за Јохан де Витлан има последици за целиот регион. Како резултат на тоа, разни настани се откажани, летовите се откажани и патиштата се затворени.
На пример, Јохан де Витлан, една од најважните сообраќајни артерии во Хаг, од оваа недела е затворена четири месеци. Патот е расчистен за да служи како пристапен пат. Дополнително, се подигаат и привремени објекти за кои треба да се отстранат дрвјата и канделавите.
Патот со четири ленти е од големо значење за локалните жители да влезат или да излезат од градот. Илјадници возила го користат патот секој ден. Кабинетот сè уште работи на шалтер каде што жителите и претприемачите ќе можат да се обратат за компензација за штетата предизвикана од врвот, пишува Omroep West.
извор:НОС Холандија