СЛИКАТА на холандскиот апстрактен уметник Пиет Мондријан висеше наопаку 77 години, откри оваа недела раководството на музејот Kunstsammlung во Дизелдорф, каде што моментално е изложена. Во саботата во институцијата беше отворена голема ретроспектива на холандскиот сликар, а највредното дело е сликата Њујорк Сити 1 од 1941 година. Но, таа слика виси наопаку, откри музејот оваа недела.
„На фотографијата направена во 1944 година, видов дека платното на штандот е свртено кон другата насока. Тоа ме заинтригира“, рече Сузане Мајер-Бузер, кустос на изложбата, во интервју за германскиот дневен весник FAZ во саботата. Слика од неколку црвени, жолти и сини линии кои се вкрстуваат под прав агол беше прикажана наопаку една година подоцна во Мома, Њујорк, вели Мајер-Бузер.
Кога во 1980 година беше префрлен во музејот во Дизелдорф, беше инсталиран на ист начин. Можеби грешката се случила затоа што „сликата не е потпишана“, смета Мајер-Бизер. Како треба да се обеси било утврдено само од она што „на задната страна на рамката го напишал шефот на имотот“ по смртта на Мондријан.
Пиет Мондријан, роден во 1872 година, е меѓу главните претставници на холандското уметничко движење De Stijl (Стил), препознатлив по хоризонтални и вертикални линии и основни бои. Светската слава ја стекна со сликата Виктори Буги Вуги, која се смета за едно од најголемите дела на 20 век.
index.hr