Поранешен вработен во Боинг, познат по тоа што предизвикува загриженост за стандардите за производство на компанијата, е пронајден мртов во САД.
Џон Барнет работеше за Боинг 32 години, до неговото пензионирање во 2017 година.
Во деновите пред неговата смрт, тој сведочеше во тужба против Боинг. Компанијата соопшти дека им е жал за смртта на Барнет, а судскиот вештак од округот Чарлстон ја потврди неговата смрт за Би-Би-Си, објави 4news.mk.
Во извештајот се вели дека 62-годишникот починал од „самонанесена прострелна рана“ на 9 март, а полицијата го истражува случајот. Барнет работеше за американскиот воздушен гигант 32 години, до неговото пензионирање во 2017 година поради здравствени причини. Од 2010 година, тој работи како менаџер за квалитет во фабриката во Северен Чарлстон, градејќи го Boeing 787 Dreamliner, најсовремен авион кој се користи главно на долги релации.
Во 2019 година, Барнет изјави за Би-Би-Си дека работниците, под притисок, намерно поставуваат супстандардни делови во авионите на производната линија. Тој, исто така, рече дека открил сериозни проблеми со системите за снабдување со кислород, што може да значи дека една од четирите маски за дишење во авионот нема да работи во итен случај. Тој рече дека набргу откако почнал да работи во Јужна Каролина, се загрижил дека притисокот да се изградат што повеќе авиони значат дека процесот на склопување се забрзува и дека безбедноста е загрозена, што компанијата го негираше.
Тој подоцна рече дека работниците не ги следеле процедурите поврзани со следење на компонентите низ фабриката, дозволувајќи им на неисправните компоненти да исчезнат. Тој рече дека во некои случаи, супстандардните делови дури биле отстранети од корпите за отпад и биле ставени во авионите што се градат за да се спречат доцнење на производната линија.
Тој, исто така, тврдеше дека тестовите на итен кислороден систем што треба да се постави на 787 покажаа стапка на неуспех од 25 проценти, што значи дека секој четврти би можел да не се активира во итен случај во реалниот живот. Барнет рече дека ги предупредил менаџерите за неговата загриженост, но не било преземено ништо.
Боинг ги негираше неговите тврдења. Сепак, прегледот од 2017 година од страна на американскиот регулатор, Федералната управа за авијација (FAA), потврди некои од грижите на Барнет. Утврдено е дека најмалку 53 неисправни делови за авионот се непознати и се сметаат за изгубени. На Боинг му беше наредено да преземе корективни мерки.
Во врска со проблемот со боци со кислород, компанијата соопшти дека во 2017 година „идентификувала дека некои боци со кислород биле добиени од добавувачите и не биле правилно поставени“. Но, таа негираше дека некој од нив всушност бил инсталиран во авионот. Откако се пензионираше, Барнет покрена долготрајна тужба против Боинг. Тој ја обвини компанијата дека го омаловажува и му ја кочи кариерата поради проблемите кои ги посочи. Боинг ги отфрли обвинувањата.
Како што пишува Би-Би-Си, во моментот на неговата смрт, Барнет бил во Чарлстон на правни интервјуа поврзани со случајот. Минатата недела тој даде формална изјава во која беше испрашуван од адвокатите на Боинг, пред да биде вкрстено испрашуван од сопствениот бранител. Тој требаше да биде подложен на дополнително испитување во сабота. Кога тој не се појави, тие побараа во неговиот хотел. Подоцна бил пронајден мртов во неговиот камион на паркинг во хотел.
Во изјава за Би-Би-Си, неговиот адвокат ја опиша неговата смрт како „трагична“. Неговата смрт доаѓа во време кога стандардите за производство и на Боинг и на неговиот клучен снабдувач Spirit Aerosystems се под интензивна контрола.
Тоа уследи по инцидентот на почетокот на јануари кога вратата за итен излез падна од сосема новиот Боинг 737 Макс набргу по полетувањето од меѓународниот аеродром во Портланд.