ЕУ сака да ја заштити сопствената автомобилска индустрија од електрични автомобили од Кина

0
26

Поевтини електрични автомобили со добар квалитет; Тоа звучи добро за европските потрошувачи, но Европската унија е загрижена. Затоа што тие автомобили често доаѓаат од Кина и нивната продажба е во пораст.

Кинеската влада силно ја стимулира автомобилската индустрија, на сметка на европската индустрија. Затоа земјите од ЕУ најверојатно денеска ќе се договорат за нови увозни царини на електрични автомобили од Кина.

Продажбата на овие автомобили енормно се зголеми во последниве години. Од сите продадени електрични автомобили во светот, 3,5 отсто биле од кинеско производство во 2020 година, но сега тоа е повеќе од 27 отсто. Ова е делумно затоа што компаниите како Тесла и Волво исто така имаат свои електрични автомобили произведени во Кина.

Но, и кинеските брендови стануваат сè попопуларни. Во 2020 година, тие сè уште имаа удел од нешто помалку од 2 отсто од европскиот пазар. Сега е повеќе од 14 проценти.

Привремени увозни тарифи

Од летово се применуваат привремени царини за увоз на електрични автомобили од Кина. Намерата е увозните царини сега да важат во следните пет години. Новите тарифи ќе важат за сите електрични автомобили произведени во Кина. Износот може да се разликува по компанија: зависи од степенот на државната поддршка што ја добиле компаниите.

Дописникот на ЕУ, Арди Стемердинг:

„Со увозните давачки, ЕУ се обидува да ја спречи Кина неправедно да стекне контрола на пазарот на електрични автомобили, како што видовме дека се случи со соларните панели. Во исто време, ЕУ сака да спречи појава на трговска војна, со европските производители во пак ќе мора да се справи со дополнителни давачки во Кина.

И не само тоа: Кина е неопходна за одржливост овде. Размислете за суровините за батерии, кои засега во голема мера доаѓаат од Кина. ЕУ сака да продолжи да го увезува ова. И така, преговорите со Кина продолжуваат и ЕУ може во секое време да одлучи повторно да ги отстрани увозните давачки“.

На пример, американскиот производител на автомобили Тесла произведува автомобили во Кина, а исто така добива државна поддршка од земјата. Затоа Tesla наскоро ќе мора да плати увозна тарифа од 7,8 отсто за автомобили произведени во Кина. Производителите кои добиле најмногу државна помош или не соработувале со истрагата за државна помош на ЕУ ќе плаќаат тарифа до 35,3 отсто.

Германските производители на автомобили не се задоволни

Тоа звучи како добра вест за европските производители на автомобили, бидејќи електричните автомобили од Кина ќе поскапат. Сепак, компанија како Фолксваген воопшто не е задоволна со новите тарифи, бидејќи болната компанија, како и другите германски марки на автомобили, продава многу автомобили во Кина. Стравот е дека Кина ќе излезе со контрамерки.

Тоа секако не е незамисливо, вели Рико Луман, економист во транспортниот и автомобилскиот сектор во ING. „Сè уште сме многу зависни од Кина. Размислете за батериите, на пример: суровините за нив главно доаѓаат од Кина“.

Но, Кинезите гледаат подалеку од само автомобилската индустрија. На пример, почнаа истрага за субвенционирање на млечни производи и свинско месо од ЕУ. Како резултат на оваа истрага, шпанскиот премиер отворено ги изрази своите сомнежи дали навистина треба да има увозни царини за кинеските автомобили, бидејќи Шпанија извезува многу свинско месо во Кина.

Сега се чини дека има мнозинство за увозните тарифи. ЕУ исто така не е единствената што ги користи. САД и Канада одлучија да воведат увозни царини до 100 проценти. „Европските тарифи се веќе многу пониски отколку во САД, така што можете да го видите тоа како компромис. Но, ЕУ тргува многу повеќе со автомобили и делови со Кина. Тоа сепак може да има дополнителни последици“, вели Луман.

Не е поволно за потрошувачот

Сè уште не е јасно колку повеќе ќе треба да платиме за кинеските електрични автомобили, делумно затоа што значително варира по компанија колку висока ќе биде увозната тарифа. „Профитните маржи, исто така, енормно се разликуваат меѓу кинеските производители“, вели Мариек Кујперс, менаџер на секторот за мобилност во RaboResearch. Некои производители можеби ќе изберат да го намалат профитот наместо да ги зголемат цените на нивните автомобили.

Едно е јасно и за двајцата економисти: увозните тарифи не се корисни за потрошувачите. „Но, ова е всушност неопходно за европската автомобилска индустрија“, вели Кујперс. „Ако сакате да воведете увозни царини, сега е време. Кинескиот пазар сега се појавува. За една година ќе доцните“.

извор: AFP