Вработените во Холандија, почесто посетуваат индустриски психолози поради листа на чекање на редовна нега

0
16

Долгото време на чекање за психолог доведува до тоа вработените почесто да се обраќаат кај докторот на компанијата за упатување кај психологот на компанијата. Различни служби за здравје и безбедност при работа го пријавија ова во разговори со НОС.

Службата за здравје и безбедност при работа ја советува и поддржува компанијата за аспекти како што се работните услови, насоките за отсуство од работа и реинтеграцијата.

Големите служби за здравје и безбедност при работа ангажираа повеќе психолози во последниве години.

„Работодавците знаат дека да дозволите некој да чека дома за лекување е често поскапо отколку брзо да се обезбеди вистинска помош. Пократкото отсуство од работа или спречувањето на отсуството од работа се исплати“, вели Сандра Блејенберг, работен и организациски психолог во Arboned.

Оваа организација порасна од 5 на 20 психолози за 2,5 години. Сестринската организација HumanCapitalCare порасна од 0 на 20 индустриски и организациони психолози за четири години. Споредливи бројки се пријавени од Зорг ван де Заак, кои достигнуваат повеќе од 1 милион вработени.

PSION, кој се фокусира на психолошки услуги за организации, вработува повеќе од 90 психолози. Тоа е двојно во споредба со пред четири години.

ArboUnie, голема служба за здравје и безбедност при работа, исто така вработува повеќе психолози.

Упатувајте почесто

Од полиција до консултантски фирми: многу работодавци користат психолози. Ги распоредуваат преку службата за заштита при работа или самите ги имаат на платен список.

Матичните лекари почесто се обраќаат на индустриски психолози, вели Блејенберг. „Бројот на луѓе со ментални поплаки се зголемува, а листите на чекање на редовна нега се огромни. Третманите за исцрпеност не се надоместуваат со редовна грижа за менталното здравје. Потоа тие брзо бараат психолог од компанијата“.

Нема поголем недостаток во грижата за менталното здравје

Холандскиот институт за психолози (НИП) е позитивен за придонесот на индустриските психолози за менталните проблеми во организациите.

Институтот забележува дека сега нема поголем одлив на психолози од грижата за менталното здравје кон работната психологија и дека има доволен капацитет за третман во грижата за менталното здравје.

Има разлики со редовниот психолог. „Луѓето можат да дојдат кај нас со истите проблеми, но ние се фокусираме на работниот аспект“, вели Блејенберг од Arboned. „Гледате тоа помалку или воопшто не во редовната грижа за менталното здравје. Враќањето на работа е секогаш дел од пружената помош.

Како резултат на листите на чекање, општите лекари почесто се упатуваат на лекарите од компаниите. „Тоа го сметам за загрижувачки. Тоа ги префрла посложените случаи кај индустрискиот психолог, за кој не сме секогаш опремени. Понекогаш сè уште треба да се вратиме назад“, вели Блејенберг.

Независност

Здружението на работодавачи AWVN го препознава ова. „Добро е да се види дека работодавците се засилуваат кога вработените имаат психолошки поплаки.

CNV е позитивен во однос на развојот, иако според синдикатот тоа со себе носи и ризици. „Секогаш мора да имате гаранција дека давателот на нега е независен“, вели претседателот Пиет Фортуин. Луѓето треба да се чувствуваат безбедно, вели тој. „Со психологот ги изложувате срцето и душата и зборувате и за сопствениот работодавец. Тогаш тие информации не треба да завршуваат кај тој работодавач.
Милениумците сметаат дека е многу логично да разговараат со професионалец

Мартен Линтсен, директор за човечки ресурси во EY

Работодавецот ја плаќа сметката за својот вработен, вели психологот Блејенберг. Но, според неа, тоа не значи дека психологот може да отстапи од упатствата за приватност. „Јас создавам доверливост и секогаш објаснувам: не споделуваме ништо со работодавачот без дозвола.

Анонимно

Вработените сè уште можат да чувствуваат непријатност, вели Мартен Линтсен, директор за човечки ресурси во сметководствената фирма EY. Компанијата има вработено двајца индустриски психолози веќе десет години. Вработените можат да разговараат со нив анонимно.

Сепак, компанијата сега ќе соработува и со надворешна психолошка платформа. „Знаеме дека и психолог вработен кај нас се чувствува како да е дел од EY. И тоа може да биде бариера.

Тој ја препознава зголемената потреба од психолог, но гледа и променет менталитет. „Особено меѓу луѓето во триесеттите години, нашата просечна возраст. Тие се навикнати брзо да го кренат алармот и сметаат дека е многу логично да разговараат со професионалец.

Високи барања

Побарувачката постои, а одговорот на тоа се исплати финансиски. „Долгорочното отсуство од работа е значителна ставка на трошоците, особено менталното отсуство. Постои ризик од неуспех, бидејќи поставуваме високи барања од луѓето. Затоа и ја преземаме нашата одговорност“.

Линтсен е јасен за приватноста. Двајцата психолози од персоналот никогаш не зборуваат за поединечни случаи. Сепак, тие можат да ги идентификуваат трендовите што може да ги користи работодавачот.

„На пример, нашите психолози забележаа дека иселениците почесто имаат ментални поплаки бидејќи немаат мрежа за социјална заштита. Затоа, основавме заедница. На овој начин ја заоструваме нашата политика за човечки ресурси“.

извор: НОС Холандија
Нина Богосавац – уредник економија