По тешка недела, фабриката за автобуси Ебуско дише со олеснување

Најголемиот качувач на денот. Секој кој во петокот ги погледнал таблите на берзата во Амстердам би помислил дека производителот на електрични автобуси Ебуско го има ветерот во едрата. Со раст на цената на акциите од 17 отсто, компанијата е апсолутна аутлиер на денот на затворањето на берзанската недела.

Но, во Деурн, Брабант, прашината сè уште се спушта по една недела во која компанијата се бореше за опстанок. Тоа беше тешко да се замисли кога компанијата излезе на берза пред три години, вредеше речиси 1,5 милијарди евра и отвори нова фабричка хала.

Тоа беше причина кралот Вилем-Александар да го истакне Ебуско во неговиот божиќен говор како светла точка за претприемничката Холандија. Во 2016 година, кралската двојка беше возена со електричен автобус од компанијата за време на посетата на Париз.

‘Ти си луд’

„Моравме само да го надминеме скептицизмот на почетокот“, рече основачот и директор Питер Бијвелдс на отворањето на фабричката хала во Омроеп Брабант. „Другите производители рекоа: „Ти си луд. Не треба да носиш батерии наоколу, туку да превезуваш луѓе“. Еден дизел автобус во тоа време чинеше само половина од електричен автобус“.

Но, поранешниот рели возач и син на сопственик на гаража рано предвидеа дека многу ќе се сменат во транспортот. „Автобусите се еден од најголемите загадувачи во центарот на градот“. За трансформација во почист транспорт, Ебуско, основана во 2012 година, ќе ја снабдува „Теслата на електричните автобуси“.

Ебуско започна со производство на своите лесни електрични автобуси, кои можат да возат 300 километри со полна батерија. Во 2020 година, веќе имаше 300 во служба во седум европски земји, вклучително и за превозниците Qbuzz и Transdev/Connexxion во Холандија.

Проблеми со производството

Но, колку повеќе нарачки, толку повеќе проблеми. Ебуско не ги испорачува навреме сите нарачани автобуси, дури ни со новите фабрики во Деурн и Нормандија, Франција. Има премалку персонал, а компанијата се бори со недостиг од делови. Недостатокот на еден едноставен приклучок или кабел може да значи дека автобусот треба да се отстрани од склопот и да остане во мирување долго време.

АНПЕлектрични автобуси на местото на болниот Ебуско во Венреј

Големите ветувања никогаш не се остваруваат. Во 2023 година на патот излегоа 178 автобуси на Ебуско. Годинава бројачот е 135. Загубите се зголемуваат затоа што производителот на автобуси мора да плати казни на клиентите за доцнење на испораките.

60 милиони повеќе

На крајот на минатата година, Бијвелдс избра да лета напред. Тој ги убеди акционерите да придонесат со уште 60 милиони евра за еднаш засекогаш да се решат производните проблеми.

Но, полугодишните бројки донесоа лоши вести ова лето. Ебуско забележа загуба од речиси 65 милиони евра при промет од 38 милиони евра. Малку остана од собраните 60 милиони; Ебуско се уште има нешто повеќе од 8 милиони евра во кеш.

Бијвелдс потоа го напушти теренот. Искусниот германски режисер Кристијан Шрајер мораше да ги убеди акционерите во пресврт. За да се платат сите добавувачи и казни и да се врати производството, мора да се издаваат дополнителни акции за да се соберат уште 36 милиони.

Инвестициските фондови на богатите семејства како Ван дер Валк и Ван Беунинген веќе беа практично исчезнати. Во понеделник ќе следи порака дека Qbuzz повлекува голема нарачка.

Како надополнување на се, на Qbuzz му беа запленети неколку банкарски сметки на Ебуско. Производството застанало и платите не може да се исплаќаат, му рекол на судијата производителот на автобуси. Но, тој неуморно пресуди во средата: Кјубаз не може да се потпре на договорите со Ебуско и затоа му е дозволено да се повлече од договорот.

Во секој случај се согласив

Тоа е тежок удар за Ебуско. Но, сепак не е удар со чекан. Следниот ден, извршниот директор Шрејер им претстави на акционерите план за пресврт на работите. Приватните инвеститори се критични, а понекогаш дури и лути. Што ако 36 милиони евра повторно не се доволни?

По на моменти емотивен состанок, се сведе на гласање. И тогаш се покажа дека 95 отсто од акционерите, вклучувајќи ја и клучната банка и главниот акционер ИНГ, сепак гласале за издавање нови акции. На задниот дел од собата, основачот Бијвелдс дишеше со олеснување. Ебуско се уште е жив.

Сега менаџментот треба да бара инвеститори кои всушност им ги влечат паричниците. И тоа сè уште не е завршена трка. „Ебуско на берза вреди само 30 милиони евра, а вие сакате да соберете 36 милиони? Среќно“, е пораката од раководството на клубот на инвеститори ВЕБ.

За она што вреди: на затворањето на берзите во петокот, вкупната пазарна вредност на Ебуско беше 35 милиони евра.

извор:НОС Холандија
Рубен Пр – економски уредник