Дванаесет години, шест светски титули. Никогаш не доминирал возач во Формула 1 како Луис Хамилтон за време на неговиот престој во Мерцедес. Но, по ова попладне таа ера заврши и Британецот се сели во Ферари.
Во пресрет на Големата награда на Абу Даби, речиси сè во Мерцедес – расправијата меѓу Џорџ Расел и Макс Верстапен, исто така, бараше одредено внимание – е за збогум.
Хамилтон вчера изјави дека очекува неговиот последен финиш во Мерцедес да остави добар впечаток кај него. „Ова е различно од времето кога го напуштив Мекларен. Ова е поемотивно. Претходно го потценив тоа. Поминавме толку многу заедно“.
Неговиот тимски шеф Тото Волф ја опиша ерата на Мерцедес-Хамилтон како „најдобрата соработка помеѓу возач и тим досега“.
И навистина нема начин да се навлеземе помеѓу тоа. Додека повеќето следбеници на Ф1 мислеа дека Хамилтон е луд кога од Мекларен отиде во Мерцедес во 2013 година.
Од средината кон врвот
Затоа што во тоа време Мекларен се натпреваруваше за титули, а Мерцедес беше во средната заграда. Германскиот производител на автомобили освои гран-при за прв пат од 1955 година непосредно пред да потпише Хамилтон.
Но, Хамилтон виде потенцијал во возењето за Мерцедес. Имаше некои мали пукнатини во неговата соработка со Мекларен. Во Мерцедес, Хамилтон го наследи Михаел Шумахер, кој стигна до зимата во кариерата. Хамилтон победи на една трка во својата прва година, а Мерцедес постигна јасен напредок.
Најголемиот чекор беше направен во 2014 година, кога регулативите во Ф1 драстично се променија. 2,4-литарските V8 мотори го отворија местото за 1,6-литарски V6 турбо мотори и Mercedes одлично одговори на ова со конструкцијата на новиот автомобил.
Хамилтон и Нико Розберг се натпреваруваа за светската титула во годините што следеа. Работите понекогаш стануваа тешки меѓу двајцата другари од детството. На крајот, Хамилтон беше тој што излезе на врвот во 2014 година. Со Мерцедес успеа да ја обезбеди првата светска титула во последната трка сезонава.
Титулата му припадна и на Хамилтон во 2015 година. Една година подоцна, Розберг конечно успеа самиот да ја освои шампионската титула.
Но, (менталната) битка со Хамилтон беше многу тешка за Розберг. Набргу по освојувањето на светската титула, Германецот реши да се пензионира. Тој беше заменет со Финецот Валтери Ботас, кој на крајот ќе се покаже како идеален „крилен човек“ за Хамилтон. Тој се повеќе јаваше во служба на својот водач.
„Во првите неколку години имаше несогласувања, двајцата сакавме да освоиме се“, рече Ботас за тоа време, кое го нарекува најдоброто во неговата кариера. „Во подоцнежните години тоа исчезна и добро работевме заедно.
Шок за Ботас беше и тоа што Хамилтон отиде во Ферари. „Но, сега го разбирам тоа. После сите овие години му треба нешто ново, тоа е добро за него“.
Во 2017 година повторно беа воведени нови прописи, овој пат самите автомобили беа ремонтирани. Хамилтон и Мерцедес се соочија со сериозно противење од Себастијан Фетел и Ферари, а подоцна и од Верстапен и Ред Бул.
Сепак, Хамилтон продолжи да победува: тој стана шампион во 2017, 2018, 2019 и 2020 година. Со својата седма и последна титула го израмни рекордот на Шумахер за најмногу светски првенства. Името на Хамилтон седи сам на врвот на листата со најмногу победи во ГП и пол-позиции.
Во 2021 година, Верстапен и Ред Бул ставија крај на хегемонијата на Хамилтон и Мерцедес. Следеа неколку слаби години за британско-германската комбинација, делумно поради тоа што беа воведени нови прописи во 2022 година кои Мерцедес погрешно ги разбраа.
Хамилтон едвај успеа да победи на трки. Магијата меѓу Мерцедес и Хамилтон се чинеше дека е потрошена и во февруари 2024 година тој најави заминување во Ферари.
извор: НОС Холандија