Платформата за социјални медиуми TikTok ќе користи повеќе вештачка интелигенција (вештачка интелигенција) и затоа укинува стотици работни места ширум светот. Компанијата вели дека главно сака да користи автоматска технологија за модерирање на пораки. Новинската агенција Ројтерс вели дека ТикТок побарал од погодените вработени да не разговараат со медиумите.
Рундата на отпуштања најмногу ја погоди Малезија. Кинеската матична компанија на TikTok, ByteDance, вели дека 500 луѓе останале без работа таму. TikTok има 40.000 вработени кои модерираат содржини ширум светот.
Малезиската влада објави во јули дека големите компании за социјални медиуми мора да добијат лиценца пред 2025 година за да ги нудат своите услуги. Таквата дозвола ќе придонесе за построго спроведување на онлајн содржините. И тоа е неопходно таму, според националната влада. Земјата соопшти дека доживува значително зголемување на бројот на тврдења за штетна содржина, вклучително и сајбер малтретирање и сексуално недолично однесување.
Не е сигурно дека тоа е причината поради која компанијата ги отпушта вработените. Според портпаролот на TikTok, овој потег е „дел од нашите тековни напори да го зајакнеме нашиот глобален бизнис модел за умереност на содржината“. Компанијата исто така вели дека сака да работи поефикасно.
Холандската канцеларија за модерација се затвори минатиот месец, вели портпаролот на холандската филијала на компанијата. Таму работеле 300 луѓе, иако не работеле само за Холандија, туку и за други европски земји. „Сè уште имаме над 6.000 вработени кои вршат умереност на содржината во Европа“, рече портпаролот.
Умереност на содржината
Умереноста на содржината е проценка на онлајн пораките, така што корисниците се придржуваат до одредени правила, закони и општествени норми. Ова може да доведе до отстранување на несоодветни или штетни пораки од платформата.
Според портпаролот на TikTok, осумдесет проценти од штетните содржини веќе се отстранети од вештачката интелигенција. Но, вештачката интелигенција не го прави ова сама. Барем така пишува на веб-страницата на компанијата. Видео-апликацијата вели дека целата содржина прво автоматски се оценува, но и дека луѓето гледаат за да направат искрена проценка. Тие можат да ги земат предвид нијансите и контекстите што вештачката интелигенција понекогаш не ги прифаќа. TikTok вели дека има специјални модераторски тимови за ова.
Затоа, не е случај дека целата човечка контрола над умереноста наскоро ќе исчезне. „Човечките модератори се клучни за контекстот“, рече портпаролот. Како примери споменува работи кои се во „сива зона“, и „културни и локални размислувања“.
извор: НОС Холандија