Масовното прекршување на податоците кај производителот на автомобили Фолксваген резултираше со објавување на податоците на 800.000 сопственици на електрични автомобили. Ова е очигледно од истражувањето на германскиот магазин Der Spiegel. Во истекувањето биле вклучени и податоците за околу 61.000 возила регистрирани во Холандија.
Прецизни податоци за локацијата може да се видат од речиси половина милион возила, вклучително и автомобили на политичари, деловни луѓе, 35 електрични полициски автомобили, па дури и осомничени вработени во разузнавачката служба.
Неколку терабајти информации од неговите 800.000 сопственици беа главно незаштитени и достапни со месеци во облак складирањето на Амазон. Ова се однесува на сопствениците на автомобили од брендовите Фолксваген (вклучувајќи ги електричните модели ID.3 и ID.4), Сеат, Шкода и Ауди, од кои сите спаѓаат во групацијата Фолксваген. Повеќето датуми се од 2024 година; дел од тоа се враќа уште подалеку.
Корисничка апликација
Информациите беа собрани кога сопствениците на електрични возила преземаа корисничка апликација, која, на пример, може да го загрее седиштето или да го покаже процентот на батеријата на возилото. Беа собрани податоци за паркинг местата и беа креирани збирки на податоци од дневни рутини.
Проблемот е предизвикан од грешка на филијалата на Фолксваген, Кариад, која развива софтвер. Според истрагата на Der Spiegel, компанијата направила грешка минатото лето, но таа самата никогаш не ја забележала. Прекршувањето на податоците беше споделено од свиркач со хакерската организација Chaos Computer Club (CCC) и Der Spiegel.
CCC со години се занимава со протекување податоци и веднаш стапи во контакт со софтверската компанија на Volkswagen. Кариад како одговор на прашањата на Der Spiegel рече дека податоците се собираат за да се подобри софтверот, но дека намерата никогаш не била да се користат збирки на податоци за да се обезбедат информации за поединци и нивните движења во секојдневниот живот. Самата компанија не зборува за пробивање на податоците, туку за „неправилна конфигурација“.
„Досадно и срамно“
Според Кариад, истрагата се уште не е завршена, но освен хакерите, ниту една друга страна немала да има пристап до податоците. „Не најдовме индиции за злоупотреба на податоците од трети страни. Нема потреба клиентите да преземаат нешто, нагласуваат од компанијата.
Германската политичарка Надја Вајперт е шокирана; нејзините податоци исто така беа јавно достапни. „Очекувам VW да стави крај на ова, да собира помалку податоци воопшто и да ги анонимизира трајно“, изјави таа за Der Spiegel.
Фолксваген веќе некое време е во тешка состојба. На пример, производителот на автомобили минатата недела објави дека повеќе од 35.000 работни места ќе бидат изгубени до 2030 година поради големи намалувања.
Но, проблеми има и на други места во германската автомобилска индустрија. Политичарот Маркус Грубел, чии податоци исто така се појавија во пробивањето на податоците, го нарекува „досадно и срамно“. Според него, тоа е лошо за довербата во германската автомобилска индустрија.
Нов закон
Непрофитната организација Mozilla Foundation спроведе истражување за собирање податоци за електричните автомобили во 2023 година. „Современите автомобили се ноќна мора за приватност“, беше тогаш заклучокот. Сите анкетирани марки на автомобили собрале повеќе информации отколку што е потребно, а 76 отсто посочиле дека би можеле да ги препродадат податоците.
Новиот закон што стапува на сила во септември треба подобро да ги заштити граѓаните во ЕУ од протекување податоци. Законот за податоци на ЕУ треба да им даде на луѓето поголема контрола врз собирањето податоци преку Интернет и како тие се користат, и покрај лобито од производителите на автомобили да ја задржат контролата врз собирањето податоци.
извор: НОС Холандија