Шведската воздухопловна компанија има намера следната година да го тестира најголемиот електричен авион во светот, кој ќе даде голем придонес за одржливиот воздушен сообраќај.
Станува збор за компанијата Heart Aerospace која се подготвува да тестира прототип на електричен авион на меѓународниот аеродром во Питсбург. Пробниот лет на демонстративниот авион Heart Experimental 1, или Heart X1, ќе се одржи следната година и ќе претставува клучен чекор во развојот на регионалниот патнички авион со 30 седишта хибридно-електричен, кој го доби името ES-30.
Компанијата го развива авионот со фокус на намалување на емисиите на јаглерод и оперативните трошоци, како и на потивки и поодржливи летови.
ЕС-30 е хибридно-електричен авион дизајниран да биде ефикасен и одржлив. На пократки летови користи само електрична енергија, што значи дека нема емисија, додека на подолги летови го активира хибридниот режим. Овој режим вклучува употреба на турбо генератор за да се прошири опсегот.
Авионот има четири електрични мотори со пропелери, енергијата се црпи од батерии на BAE Systems или турбо генератори кои трошат воздухопловно гориво. Дизајниран е да превезува до 30 патници и може да лета 200 километри користејќи само електрична енергија по 30-минутно полнење.
Активирањето на генераторот на височина на крстарење го зголемува досегот до 400 километри, додека намалувањето на бројот на патници на 25 му овозможува на авионот да има домет до 800 километри.
Електричниот авион е исто така многу потивок од традиционалните. Неговите електрични мотори даваат моментална моќност и овозможуваат полетување од писта долга само 1.100 метри. Ова дава можност авионот да лета од помали аеродроми и да ја зголеми регионалната поврзаност. ES-30 може да им служи на помалите заедници, да ги подобри локалните економии и туризмот. Декориран е со удобна и пространа кабина, така што летовите ќе бидат пријатно искуство. Патниците ќе можат да носат багаж до 25 килограми.
Флексибилниот и иновативен систем на авионот го прави погоден за различни рути, бидејќи ги комбинира еколошките предности со практични решенија за патување.
Демонстрациониот авион со целосна големина има распон на крилата од 32 метри. Овој авион ќе биде подложен на детално тестирање на земјата, вклучувајќи полнење гориво, такси и операции на асфалт за да се потврдат сите системи пред првиот лет.
Целосно електричниот лет на авионот Heart X1 се очекува во првиот квартал на 2025 година и ветува клучна пресвртница во докажувањето на можноста за електричен погон на авионот ES-30 во реални услови.
По овој авион, Heart Aerospace ќе го развие Heart X2, претпродукциски прототип со подобрувања кои произлегуваат од тестирањето на првиот авион. За време на својот прв хибридно-електричен лет во 2026 година, X2 ќе ја комбинира електричната и турбопропската моќност за поголем досег и оперативна флексибилност.
Heart Aerospace има намера да го пушти ES-30 во употреба до 2028 година. Дотогаш, авионот ќе биде подложен на ригорозни тестирања за да ги исполни највисоките стандарди за безбедност, перформанси и животна средина.
nezavisen.mk