Со приближувањето на изборите, Албанците се прашуваат која е вистинската причина зад забраната на TikTok

Ефикасна мерка за заштита на младите или директна цензура за да се натераат критичарите да пеат потивко? Со приближувањето на изборите, Албанците се прашуваат која е вистинската причина зад забраната на TikTok.

Поминаа шест недели откако популарната видео апликација беше блокирана. Албанија беше првата земја во Европа што презеде ваков далекусежен чекор. Индија, Непал и Иран веќе ја забранија првично кинеската апликација.

Причината за забраната во Албанија беше смртта на 14-годишно момче во главниот град Тирана минатиот ноември. Некој соученик го избодел со нож во училиште по расправија. Се вели дека инцидентот делумно се случил на TikTok пред насилството, нешто што родителите на жртвата силно го негираат. Нивниот син очигледно дури и немал апликација на својот телефон. Потоа сторителот наводно го прославил својот чин на апликацијата.

За премиерот Еди Рама, доволна причина да ја забрани апликацијата, првично за една година. „TikTok прикажува само ѓубре и негативци“, рече тој во декември. „Ќе го избркаме овој негативец од нашето соседство една година.“

Маневар за диверзија
Забраната е тежок удар за повеќе од 1,5 милиони корисници во земјата, со помалку од 2,5 милиони жители. Според Рама, тоа е неопходно за заштита на децата. Владата вели дека 65.000 родители и наставници биле консултирани за време на 1.300 состаноци. Девет од десет од нив би биле за интервенција.

Кои се овие луѓе и каде и кога се одржале овие состаноци, не е јасно. Барањето од NOS за објаснување на владината мерка останува неодговорено.

Критичарите зборуваат за маневар за диверзија: според нив, не се справувате со насилството и малтретирањето со забрана на апликации. Покрај тоа, постои повеќе од само TikTok. „Ако го затворите TikTok, ние сè уште го имаме Instagram. А ако го блокирате тоа, го имаме Snapchat“, вели Адела Пињоли (20).

Пинџоли седи со својата сестра Ида (29) на тераса во главниот град Тирана, со телефон во рака. Самата студентка споделува фотографии од производи во супермаркетот со своите повеќе од илјада следбеници на TikTok, за да покаже колку брзо сè станува поскапо и колку е тешко да се врзе крај со крај.

 

извор:НОС Холандија