Производителите на автомобили сакаат одложување на построгите правила за CO2

0
14

Производителите на автомобили сакаат одложување на построгите правила за емисија на CO2. Барањето доаѓа од Stellantis (Fiat, Chrysler, Citroën, Peugeot, Dodge и Opel), меѓу другите. Германските и француските компании исто така ја повикуваат Европската унија да ги релаксира правилата.

Автомобилските марки мора да ги исполнат сè построгите европски цели за CO2. Границата постепено се намалува. Од 1 јануари 2025 година, границата ќе се намали и правилата за емисии ќе станат построги. Идејата е дека границата ќе биде 0 во 2035 година. Тогаш сите новопродадени автомобили во ЕУ мора да бидат со нулта емисија.

Но, овие правила и штетат на автомобилската индустрија, велат Стелантис и другите производители на автомобили. „Потрошувачите ги отфрлаат електричните автомобили, делумно поради нивната цена и опсег“, се вели во писмото до претседателот на Европската унија.

Казни од милијарди евра

Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), францускиот Renault и германскиот Volkswagen исто така сакаат пофлексибилни правила. Ако производителите не ги исполнат целите за CO2, ризикуваат казни кои би можеле да достигнат милијарди евра, изјави извршниот директор на Renault, Лука де Мео. Казната се пресметува врз основа на бројот на грами CO2 што производителот во просек испушта премногу по продадено возило.

Многу производители на автомобили веројатно нема да ја постигнат целта за CO2, вели Рико Луман, економист во транспортниот и автомобилскиот сектор во ING. Ова главно се должи на стагнантната побарувачка за електрични автомобили. „Овие се прескапи за многу потрошувачи. Затоа се потребни субвенции, но и подобра инфраструктура за наплата.

Сепак, не секој сака одложување. „Волво е претходник и веќе има прилично ниски емисии“, вели Луман. Тој не може да каже дали барањето за одложување ќе биде испочитувано во Брисел. „Во секој случај, производителите мора да инвестираат во иновации за да ја задржат својата конкурентна позиција.

Индустријата во тешка состојба

Европската автомобилска индустрија веќе некое време се бори со разочарувачки бројки за продажба. Минатата недела Стелантис издаде предупредување за профит, по што цената на акциите во Милано и Париз драстично падна. Со разочарувачки вести дојдоа и Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW.

Европскиот парламент во вторник ќе расправа за кризата во која се наоѓа индустријата. На пример, се дискутира за подобрување на конкурентноста и задржување на работните места.

Во исто време, кинеските брендови стануваат сè попопуларни на европскиот пазар. Во изминатите четири години уделот се зголеми од нешто помалку од 2 отсто на повеќе од 14 отсто.

Европската унија сака на „нефер начин“ да спречи Кина да стане премногу доминантна на автомобилскиот пазар и затоа се воведени привремени царини за увоз. Како резултат на тоа, потрошувачите сега плаќаат повеќе за кинески електричен автомобил.

извор: NU.NL