Најпознатиот производ на Застава помина низ трнлив пат од гордоста на тогашната земја, преку статусот на најлош автомобил во светот, до се попосакуваниот олдтајмер.
Првиот примерок на Југо беше произведен на 28 ноември 1980 година, но првиот примерок излезе од лентите еден ден подоцна, на Денот на Републиката. Развојот на Jug започна многу порано како проект „Y“, а моделот беше скриен под кодното име Zastava 102. Основата беше Fiat 127, но со целосно нов надворешен дизајн и малку пократко меѓуоскино растојание. Тогаш, сè уште модерното Југо пристигна во времето на енергетската криза, токму кога најслабата верзија беше еден од најекономичните модели на пазарот.
Југо од година во година стануваше се попопуларно, а производството се загреваше. Конечно, доаѓа договорот на векот, изворот на Америка, поради што Југо дури и го менува името во Југо. Бенефит од овој бизнис ќе имаат и домашните клиенти, бидејќи Застава е принудена да го подигне квалитетот поради извозот.
Рекордна продукција е снимена во 1989 година, а потоа приказната оди надолу. Со распадот на државата се распадна и списокот на кооперанти на кои имаше многу фирми од Хрватска. Наместо наследник, производството на Југо продолжува во новиот милениум со мали измени и намален интерес на пазарот.
Југото ги преживеа сите удари и траеше до ноември 2008 година, кога производството беше прекинато. Приказната е дека последниот примерок наводно бил продаден за 50.000 евра. Во текот на 28 години произведени се вкупно 794.428 примероци од овој автомобил. Во Америка беа продадени вкупно 141.000 примероци.
4news.mk