Шефот на станицата обвинет за железничка несреќа во Грција во која загинаа 57 лица

Smoke rises from trains as firefighters and rescuers operate after a collision near Larissa city, Greece, early Wednesday, March 1, 2023. The collision between a freight and passenger train occurred near Tempe, some 380 kilometers (235 miles) north of Athens, and resulted in the derailment of several train cars. (AP Photo/Vaggelis Kousioras)

Началникот на станицата денеска беше обвинет за предизвикување на најсмртоносната железничка несреќа во Грција, класифицирана како убиство од небрежност, и беше задржан во притвор во очекување на судењето, додека премиерот Киријакос Мицотакис се извини за секоја одговорност што грчката влада може да ја има за трагедијата.

 

Истражниот судија и обвинителот се договориле против вработената во железница да поднесат обвинение за повеќекратно убиство, нанесување телесни повреди и загрозување на безбедноста во сообраќајот.

 

Најмалку 57 лица, од кои многу помлади од 20 години, загинаа кога патнички и товарен воз директно се судрија со полна брзина во вторникот вечерта северно од градот Лариса во централна Грција.

Наводно, 59-годишниот стационар ги насочил двата воза, кои се движеле во спротивни насоки, на истата пруга. Тој денеска седум и пол часа сведочеше за настаните кои довеле до несреќата, по што е поднесено обвинение и му е одредена мерка притвор.

 

„Мојот клиент сведочеше вистинито, без страв дека тоа ќе го инкриминира“, им рече на новинарите Стефанос Панкарцидис, адвокат на началникот на станицата и додаде дека одлуката за притвор е очекувана, со оглед на важноста на случајот.

 

Панкарцидис имплицираше дека вината покрај неговиот клиент ја делеле и други, велејќи дека судиите треба да истражат дали повеќе од еден шеф на станица требало да работи во Лариса во моментот на несреќата.

 

„Дваесет минути беше задолжен за безбедноста (на возовите) низ цела централна Грција“, рече адвокатот за неговиот клиент.

Грчките медиуми објавија дека автоматизираниот сигнален систем во областа на несреќата не функционирал, што овозможило грешка на стационарот. Управувачите на станиците долж тој дел од главната багажничка линија во Грција комуницираат меѓу себе и со машиновозачите преку двонасочно радио, а прекинувачите се ракуваат рачно.

 

Премиерот вети брза истрага за несреќата и рече дека новиот министер за транспорт на Грција ќе објави план за подобрување на безбедноста. Кога ќе се формира новиот состав на грчкиот парламент по изборите на пролет, ќе биде назначена комисија која ќе го истражи децениското лошо управување со железничкиот систем, рече Мицотакис.

 

Во својата прва изјава во средата, Мицотакис рече дека несреќата е резултат на „трагична човечка грешка“. Опозициските партии ја отфрлија таа оценка, обвинувајќи го премиерот дека се обидува да ја прикрие улогата на државата и направи „жртвено јагне“ од неискусниот раководител на станицата.

На сите, особено на роднините на жртвите, им должам големо извинување, и лично и во име на сите кои управуваат со земјата со години“, напиша Мицотакис во неделата на Фејсбук. „Во 2023 година е незамисливо два воза да се движат во различни насоки по иста пруга и никој да не го забележи. Не можеме, не сакаме и не смееме да се криеме зад човечката грешка“, напиша премиерот.

 

Грчките железници, кои беа купени од италијанската државна железничка компанија Ferrovie dello Stato Italiane во 2017 година, долго време беше зафатена од хронично лошо управување, вклучително и огромни трошења за проекти кои на крајот беа напуштени или значително одложени, објавија грчките медиуми за домашната железничка компанија “ Грчки железници“ во долг од милијарди евра, со задоцнети работи за одржување.

 

nova.rs