Кога инфлуенсерите и јутуберите рекламираат производи или услуги од домашни фирми треба да имаат склучено договор за повремено или привремено вршење на услуги или авторски договор. За секоја реклама треба да има договор и секој исплатувач треба да го задржи и да го плати данокот, велат од Управата за јавни приходи (УЈП).
Скандалот со интервјуто на јутјуберот Стефан Лазаров со Драган Павловиќ-Латас за кое Скопското обвинителство поднесе обвинение против двајцата за промоција на насилство врз жени, отвори дилеми околу начинот на кој се исплаќаат инфлуенсерите и дали има даночно затајување. Сето тоа е еден вид сива зона во која не се снаоѓаат најдобро ни компаниите, ни маркетинг агенциите, ни авторите, но ни даночните власти, затоа што феноменот на инфлуенсери е релативно нов во светот, па различни земји различно го третираат овој вид рекламирање кога станува збор за оданочување.
Од маркетинг агенциите со кои разговараше САКАМДАКАЖАМ.МК велат дека самите компании бараат во медија планот да има и рекламни објави и кај инфлуенсери на Јутјуб, Инстаграм и на Твитер, што е малку проблематично. Со традиционалните или онлајн медиумите е полесно, затоа што се знае нивната уредувачка политика, додека кај инфлуенсерите не си на чисто за содржината што се појавува на нивните канали и секогаш се можни непријатни изненадувања што ќе го нарушат и имиџот на клиентот.
Многу од инфлуенсерите прифаќаат да работат и само за подароци, како козметички производи, парфеми, храна, патувања, спонзорирана членарина за фитнес клубови… Но, и во тој случај, даночните власти велат дека секако се работи за трансакција и мора да се плати данок.
Фирмите треба да плаќаат данок и на производите или услугите кои што им ги даваат на инфлуенсерите како подароци за да ги рекламираат. Секое давање на пари, спонзорство, во натура или хартии од вредност се даночи и кога се работи за компензација со производи или услуги мора да се пресмета данок, предупредуваат од УЈП на можно даночно затајување и од компаниите и од рекламерите.
Фирмите имаат обврска во име и за сметка на инфлуенсерот да го пресметаат и платат персоналниот данок, додека инфлуенсерите имаат обврска да си проверат во даночната пријава дали е сè платено како што треба.
Во случај инфлуенсерите да имаат годишни приходи над 2 милиони денари стануваат ДДВ обврзници и освен персоналниот данок си плаќаат и ДДВ на државата.
Текстот во целост на: САКАМДАКАЖАМ.МК
фото: mreza-mira.net