Тернојцен отвора брава од светска класа, која главно ја платила Фландрија

0
17

По повеќе од седум години изградба, Nieuwe Sluis во Тернеузен денеска се отвора. Морската брава се наоѓа на холандска територија, но главно е наменета да го направи пристаништето во близина на белгискиот град Гент подостапно за морски бродови.

Бравата е долга 427 метри, широка 55 метри и длабока речиси 16,5 метри. Ова ја прави структурата една од најголемите брави во светот. Тој е голем колку бравите во Панамскиот канал и за дел помал од IJmuiden Sea Lock, кој ќе биде пуштен во употреба во 2022 година.

Првите планови за бравата датираат од 2011 година. Четири години подоцна, Холандија и Белгија потпишаа изградба. Побарувачката за поголема брава за море главно доаѓаше од Белгија. Комплексот во Тернеузен станал премногу мал за да дозволи големи морски бродови да пловат до Гент.

Затоа не е чудно што Фландрија плаќа околу осумдесет проценти од трошоците. Исплатени се вкупно приближно 1,2 милијарди евра, приближно една четвртина повеќе од претходно буџетираниот. Холандија ќе плати неколку стотици милиони евра, а Европската унија ќе придонесе скромна сума.

Корона

Отворањето на бравата првично беше планирано за 2022 година, но непредвидените проблеми фрлија клуч во работата. Поради корона, помалку луѓе можеа да влезат на градилиштето поради правилата за дистанцирање, а одредени делови од бравата кои беа произведени во Кина пристигнаа со задоцнување.

Дополнително, откривањето на PFAS во земјата и инфлацијата како резултат на војната во Украина доведоа до дополнителни одложувања и значително зголемување на трошоците. „Не можете однапред да буџетирате за тоа. Така што тоа чини дополнителни пари“, рече директорот на проектот минатата година.

Стана проект во кој Холандија и Фландрија со задоволство ја истакнуваат соработката. Затоа денес се присутни и кралот Вилем-Александар и кралот Филип. Заедно ќе ја отворат бравата од електричен брод.

Беше формиран посебен комитет за именување на бравата. Поради недостиг на подобро име, во ноември минатата година беше одлучено да се држиме до работниот наслов „De Nieuwe Sluis“. Беше смислено ново име за целиот комплекс на брави Тернеуцен: Брави од Северно Море.

Премногу експлозив

Изградбата на бравата се одвиваше без проблеми, се додека неправилната пресметка не наеднаш доведе до голема штета и внимание на националните медиуми. Повеќе од векови стариот Middensluis мораше да отвори пат за изградба, но тоа не одеше според планот. При минирање на ѕидовите се користеше премногу експлозив.
Разнесена средната брава во Тернеузен: „Брзо помина, бев шокиран“

Бумот можеше да се слушне со милји подалеку и речиси 200 луѓе пријавија штета, како што се пукнатини во зградите и скршени прозорци. Водачот на проектот го нарекува тој момент „дамка на нашата репутација“ во ретроспективата во Омроеп Зеланд. Само по ново истражување, остатокот од Миденслуис може да биде уништен неколку месеци подоцна.

Вработување

Градоначалникот на Тернеузен, Ерик ван Мериенбоер, отворањето го нарекува важна пресвртница. „Тоа не е само нова логистичка врска во однос на инфраструктурата. Тоа е многу повеќе од тоа за Тернеуцен и нашиот регион. Тој се надева дека бравата ќе обезбеди раст долж каналот од Гент до Тернеузен во наредниот век и повеќе вработувања во регионот.

Заклучувањето, исто така, го скратува времето на чекање на бродовите во внатрешноста, кои главно го користат каналот на рутата од Ротердам до Гент и Париз. Тие не секогаш пловат директно до Белгија, туку исто така го товарат и растовараат својот товар во компании долж каналот од Гент до Тернеузен.

Завршна фаза

Денешното отворање не значи дека новата брава веднаш ќе работи со полн капацитет. „Тоа не е можно“, објаснува портпаролот. „Оваа брава е толку голема што вработените прво треба да вежбаат. Тоа ќе потрае неколку месеци. Малку поголем брод секогаш ќе плови низ бравата додека сите не можат да работат со него.

Работите продолжуваат и околу комплексот брави. Сервисното пристаниште каде, на пример, ќе бидат вкотвени шлепери и други поморски услуги, се уште не е готово. „За тоа ќе бидат потребни месеци“, вели портпаролот, „но поголемиот дел од проектот е готов“.

извор: НОС Холандија